Hijama

Wat is Hijama / Cupping?

Hijama (Cupping) is afgeleid van het woord ‘Hajm’ wat ‘zuigen’ betekent. Het is het aanbrengen van cups op de huid met behulp van een handmatige vacuümpomp. De cups zijn gemaakt van plastic, glas, bamboe of siliconen. Afhankelijk van de gewenste methode wordt gekozen voor een van de cups. Cupping is voor alle mensen uit alle lagen van de bevolking en van alle leeftijden. Cupping wordt zowel preventief als genezend toegepast.

Er zijn verschillende soorten cupping. De meest gebruikte soort cupping is natte cupping of droge cupping. Het belangrijkste verschil is dat er bij natte cupping bloed wordt afgezogen door oppervlakkige incisies in de huid aan te brengen. Bij droge cupping worden er geen incisies gemaakt en wordt er dus ook geen bloed afgezogen.

Voordelen van Hijama / Cupping

Hijama therapie reinigt het lichaam van zuurrijke en giftige stoffen (bloedstase) en voorkomt dat deze stoffen vermeerderen naarmate wij ouder worden.
De bronnen van deze giftige stoffen zijn onder andere:
• de verontreinigde lucht die wij inademen;
• ons (ongezonde) voedsel, water, dranken en huishoudelijke producten;
• medicijnen;
• het effect van ziekte en ongevallen;
• de toxines die vrijkomen bij geestelijke of emotionele spanning (woede, verdriet).

Deze giftige stoffen kunnen negatieve effecten hebben op onze gezondheid. Zo vertraagt of blokkeert het de toevoer van zuurstof en voedingsstoffen naar onze organen. Daarnaast verhindert het de afvoer van kooldioxide en afvalproducten
Hierdoor kunt u vatbaarder zijn voor lichamelijke of geestelijke kwalen waaronder infecties, maagpijn, constipatie, diarree, hoofdpijnen etc. Maar ook serieuze chronische ziekten zoals diabetes, artritis, alzheimer, migraine, hart- en vaatziekten en kanker.
Hijama is dan ook het beste preventief toe te passen, om te helpen voorkomen dat uw lichaam te maken krijgt met deze kwalen.